سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه حکمت قوی گردد، شهوت ضعیف شود . [امام علی علیه السلام]
جنگ نرم و تبلیغات - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • عنوان: برنامه تبلیغاتی رسانه های بیگانه (روش تحقیق: فیش برداری)
    موضوع: جنگ نرم و تبلیغات
    سال انتشار (میلادی): 2009
    منبع:  وبلاگ امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    تهیه و تنظیم: وبلاگ امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    متن رهنمود:   دوگانگی موجود در تبلیغات رسانه های استکبار: سلاح‌هاى کشتار جمعى اتمى و شیمیایى و میکربى را تولید و توزیع و مصرف مى‌کنند و فجایعى مانند هیروشیما و حلبچه و خطوط دفاعى ایرانیان در جنگ تحمیلى پدید مى‌آورند و درعین‌حال شعار کنترل سلاح کشتار جمعى سر مى‌دهند. آنان خود در پشت سر مافیاى کثیف مواد مخدرند و دم از مبارزه با مواد مخدر مى‌زنند. آنان نمایش علم‌گرایى و جهانى‌سازى علم مى‌دهند و آنگاه با پیشرفت دانش و فناورى در جهان اسلام مقابله مى‌کنند و سر بر آوردن فناورى هسته‌اى صلح‌آمیز در کشورهاى اسلامى را، گناهى بزرگ مى‌شمارند. از آزادى و حقوق اقلیت‌ها سخن مى‌گویند و حق آموزش و تحصیل را از دختران مسلمان، به جرم پایبندى به حجاب اسلامى سلب مى‌کنند. درباره‌ى آزادى بیان و عقیده داد سخن مى‌دهند و ابراز عقیده درباره‌ى صهیونیزم را جرم مى‌شمرند و بسیارى از آثار فکرى و قلمى برجسته‌ى اسلامى را و حتى اسناد به دست آمده از لانه‌ى جاسوسى آمریکا در تهران را، در آمریکا اجازه‌ى نشر نمى‌دهند. در باب حقوق بشر پرگویى مى‌کنند اما ده‌ها اردوگاه شکنجه چون گوانتانامو و ابوغریب به پا مى‌کنند، یا در مقابل چنین فجایع کم‌نظیرى سکوت رضایت‌آمیز در پیش مى‌گیرند. آن‌ها از احترام به همه‌ى مذاهب سخن مى‌گویند، اما از مرتد مهدورالدمى چون سلمان رشدى حمایت مى‌کنند و در رادیوى دولتى انگلیس، سخن کفرآمیز بر ضد مقدسات اسلامى مى‌پراکنند. (پیام به کنگره عظیم حج 29/10/1383)
     

     متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: یکشنبه 88/10/20::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    عنوان: تشریح مراحل طرح امریکایى "فروپاشى شوروى"
    موضوع: نقشه راه استکبار جهانی / جنگ نرم
    سال انتشار (میلادی): 2009
    منبع: بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى ایران‏؛ 19/04/1379هجری شمسی
    تهیه و تنظیم: وبلاگ امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    متن رهنمود: این طرح موفّق امریکا در شوروى بود. یعنى یک ابرقدرت را با یک طرح کاملاً هوشمندانه، با صرف مقدارى پول، با خریدن برخى اشخاص و با به‌کار گرفتن رسانه‌هاى تبلیغى، توانستند طى یک طرّاحى سه، چهار ساله و یک نتیجه‌گیرى شش، هفت ماهه به‌کلّى منهدم کنند و از بین ببرند!
    نکاتی درباره کلمه "امریکایى": نکته اول این است که وقتى مى‌گوییم طرح امریکایى، معنایش این نیست که بقیه بلوک غرب در این زمینه با امریکا همکارى نداشتند؛ چرا، همه غرب و همه اروپا در این زمینه به‌شدّت با امریکا همکارى مى‌کردند. مثلاً نقش آلمان و انگلیس و بعضى کشورهاى دیگر به‌صورت بارز بود. اینها همکارى جدّى داشتند. نکته دوم این است که وقتى مى‌گوییم طرح امریکایى، معنایش این نیست که ما عوامل داخلى فروپاشى شوروى را ندیده مى‌گیریم؛ نخیر، عوامل فروپاشى در درون نظام شوروى وجود داشت و از آن عوامل دشمنشان بهترین استفاده را کرد. آن عوامل داخلى چه بود؟ فقر شدید اقتصادى، فشار بر مردم، اختناق شدید، فساد ادارى و بوروکراسى. البته انگیزه‌هاى قومى و ملى هم در گوشه و کنار وجود داشت. نکته سوم این است که این طرح امریکایى یا غربى - به هر تعبیرى که مى‌گوییم - یک طرح نظامى نبود. در درجه اوّل یک طرح رسانه‌اى بود که عمدتاً به‌وسیله تابلو، پلاکارد، روزنامه، فیلم و غیره اجرا شد. اگر کسى محاسبه کند، مى‌بیند که حدود پنجاه، شصت درصدِ آن مربوط به تأثیر رسانه‌ها و ابزارهاى فرهنگى بود. بعد از عامل رسانه‌اى و تبلیغى، در درجه دوم، عامل سیاسى و اقتصادى بود. عامل نظامى هیچ نبود.
     

    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:17 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    عنوان: سطوح مختلف جنگ نرم
    موضوع: جنگ نرم
    سال انتشار (میلادی): 2009
    منبع: بیانات در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون؛ 22/09/1388 هجری شمسی
    تهیه و تنظیم: وبلاگ امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    متن رهنمود: در سطح بین‌المللى، امروز دشمنان از همه‌ى ابزارها دارند استفاده میکنند براى مشوب کردن اذهان عمومى آحاد بشر - ملتها - خواصشان و عوامشان؛ تا هر جا دستشان برسد. دارند براى این تلاش میکنند. ادعاى قانون‌گرائى میکنند، ادعاى حقوق بشر میکنند، ادعاى طرفدارى از مظلوم میکنند. خب، اینها حرفهاى قشنگى است، اینها حرفهاى جاذبه‌دارى است؛ اما حقیقت چیز دیگرى است. این رئیس جمهور آمریکا - همین چند روز قبل از این - میگوید: ما دنبال این هستیم که دولتهاى قانون‌شکن پاسخگو باشند. خب، کدام دولت قانون‌شکن است؟ کدام دولت قانون‌شکن‌تر از دولت آمریکاست؟ دولت آمریکا با کدام قانون عراق را اشغال کرد و این همه خسارت و تلفات انسانى و مادى و معنوى بر ملت عراق وارد کرد؟ بر اساس یک شایعه‌ى دروغى که خودشان به وجود آورده بودند، حمله کردند عراق را اشغال کردند که صدها هزار مردم عراق در این چند سال کشته شدند و چند میلیون مردم عراق آواره شدند.

    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: شنبه 88/10/12::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    عنوان: هدف گذاری و سیاستگذاری تبلیغ
    موضوع: جنگ نرم و تبلیغات
    سال انتشار (میلادی): 2009
    منبع: بیانات در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون؛ 22/09/1388 هجری شمسی
    تهیه و تنظیم: وبلاگ امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    متن رهنمود: امروز تبلیغ در دنیا خیلى نقش پیدا کرده است و همیشه همین جور بوده است. قبلاً این ابزارها نبود؛ این ارتباطهاى نزدیک نبود. ما معممین یک امتیاز داریم که تبلیغ رویاروى و چهره‌به‌چهره میکنیم. این یک کار بى‌نظیرى است که هیچ چیزى جاى این را نمیگیرد؛ منبر رفتن، با مردم حرف زدن. این، از سایر شیوه‌هاى تبلیغ، از جهاتى کارسازتر است - آن جهات هنرى و غیره، آنها هم در جاى خود لازم است - اما این یک تأثیرى دارد، یک خلأئى را پر میکند که سایر دستگاه‌ها و شیوه‌هاى تبلیغى این اثر را ندارد. پس تبلیغ مهم است و امروز ابزار اساسى است. ما هم یکى از شیوه‌هاى مؤثر تبلیغ را در اختیار داریم. میخواهیم عرض بکنیم تبلیغ باید جریان ساز باشد، تبلیغ باید گفتمان ساز باشد، تبلیغ باید فضا ایجاد کند؛ گفتمان ایجاد کند. گفتمان یعنى یک مفهوم و یک معرفت همه‌گیر بشود در برهه‌اى از زمان در یک جامعه. آنوقت، این میشود گفتمان جامعه. این، با کارهاى جدا جداى برنامه‌ریزى نشده، حاصل نخواهد شد؛ این کار احتیاج دارد به برنامه‌ریزى و کارِ فعال و مثل دمیدن پیوسته‌ى در وسیله‌ى فشارى است که میتواند آب یا مایه‌ى حیات یا هوا را به نقاط مختلفى که مورد نظر است، برساند. باید دائم با این دم دمید، تا این اشتعال همیشه باقى بماند. این کار هیچ نباید متوقف بشود و به برنامه‌ریزى احتیاج دارد.

    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: شنبه 88/9/28::: ساعت 7:38 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    عنوان: معنای جنگ نرم
    موضوع: جنگ نرم و تبلیغات
    سال انتشار (میلادی): 2009
    منبع: بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور؛ 04/09/1388 هجری شمسی
    تهیه و تنظیم: وبلاگ امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    متن رهنمود: همه این را امروز فهمیده‌اند و دانسته‌اند که مواجهه‌ى استکبار با نظام جمهورى اسلامى، دیگر از نوع مواجهه‌ى دهه‌ى اول انقلاب نیست. در آن مواجهه، زورآزمائى کردند؛ شکست خوردند. مواجهه‌ى سخت بود؛ ایجاد جنگ بود، کودتا بود. در اول انقلاب کودتا راه انداختند، شکست خوردند؛ شورشهاى قومى راه انداختند، سرکوب شدند و شکست خوردند؛ جنگ تحمیلى را به راه انداختند که هشت سال به طول انجامید، شکست خوردند؛ پس دنبال این راه‌ها نخواهند رفت، یعنى احتمالش ضعیف است. البته باید همیشه هشیارى نسبت به همه‌ى جوانب باشد. اما این، اولویت استکبار در مواجهه‌ى با نظام اسلامى نیست. اولویت، آن چیزى است که امروز به آن میگویند جنگ نرم؛ یعنى جنگ به وسیله‌ى ابزارهاى فرهنگى، به وسیله‌ى نفوذ، به وسیله‌ى دروغ، به وسیله‌ى شایعه‌پراکنى؛ با ابزارهاى پیشرفته‌اى که امروز وجود دارد، ابزارهاى ارتباطى‌اى که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سى سال قبل نبود، امروز گسترش پیدا کرده. جنگ نرم یعنى ایجاد تردید در دلها و ذهنهاى مردم.

    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: سه شنبه 88/9/10::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    جنگ نرم و تبلیغات - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<