سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! به تو پناه می برم از دانشی که بهره نمی دهد و از دلی که فروتن نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
سیاست داخلی ایران - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • عنوان رهنمود: نگاه کلان به عملکرد ملت ایران در سال 1389
    موضوع:  سیاست داخلی ایران
    سال انتشار (میلادی): 2011
    منبع: ‏‏بیانات امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی در تاریخ 01/01/1390
    تهیه و تنظیم: وبلاگ رهنمودهای امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com  
    مقدمه:  این مطلب یک گزارشگونه‌ى جمع‌بندى شده‌اى است از سال 1389 . با یک نگاه کلان ببینیم در سال 89 ملت ایران و مسئولان کشور در چه جهتى حرکت کردند و چگونه راه را پیمودند. در این بخش میتوانم عرض کنم که شعار سال 1389 - یعنى "همت مضاعف و کار مضاعف" در طول سال مورد توجه قرار گرفت و ملت ما در بخشهاى گوناگون توانستند حقیقتاً از خودشان یک همت والا و بلند نشان دهند و کارِ مضاعف انجام بگیرد. البته نتائج همت بلند و کار مضاعف در بلندمدت شناخته خواهد شد؛ اما در همین نگاه ابتدائى هم که انسان نگاه میکند به اوضاع سال 89 و آنچه که مسئولان کشور انجام دادند و آنچه که ملت عزیز ما در همراهى با مسئولان و خودشان آن را نشان دادند و به عرصه آوردند، نشانههاى همت مضاعف و کار مضاعف را مىبیند. در بسیارى از عرصهها این معنا مشهود است.


    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: شنبه 90/1/13::: ساعت 4:15 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    عنوان رهنمود: عوامل کلیدی موفقیت دستگاه قضائی کشور
    موضوع:
    سیاست داخلی ایران
    سال انتشار (میلادی): 2010
    منبع: بیانات در دیدار هنرمندان و دست‌اندرکاران صداوسیما در تاریخ 12/04/1389
    تهیه و تنظیم: وبلاگ رهنمودهای امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    مقدمه: باید قوه‌ى قضائیه به وضعیتى برسد که در سطح کشور، هر جائى، هر کسى احساس مظلومیت کرد، به خود نوید بدهد که میروم سراغ قوه‌ى قضائیه، حق خود را میگیرم و مظلومیت خود را برطرف میکنم. این امید باید در دل همه‌ى آحاد این کشور به وجود بیاید. البته این امید آسان به دست نمى‌آید؛ باید به قدرى مراجعاتِ دادخواهانه با نتائج عادلانه و منصفانه همراه بشود که بتدریج این امید در دل مردم به وجود بیاید.

    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: شنبه 89/4/26::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    عنوان رهنمود: صدا و سیما دانشگاه بزرگ کشور است
    موضوع: نظام جمهوری اسلامی
    سال انتشار (میلادی): 2010
    منبع: بیانات در دیدار هنرمندان و دست‌اندرکاران صداوسیما در تاریخ 12/04/1389
    تهیه و تنظیم: وبلاگ رهنمودهای امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    مقدمه: امروز صدا و سیما نقش بسیار مهم و همچنین تکلیف بزرگى دارد. شما دوستان عزیز هم که یکى از حساس‌ترین بخشهاى صدا و سیما در دست شماست، نقش بسیار مهمى در حال و آینده‌ى کشورتان دارید. ما صدا و سیما را عمده‌ترین مرکز هدایت فکرى میدانیم. اینکه امام گفتند دانشگاه بزرگ کشور است، نخواستند تعارف کنند؛ حقیقتاً همین جور است؛ یک دانشگاه بزرگ است. ما میخواهیم از این قله، از این سرچشمه، زلال معارف درست الهى و انسانى و سیاسى و درسهاى گوناگون زندگى به سمت مردم سرازیر شود؛ این آن انتظار ماست از صدا و سیما. خوب، حالا شما ببینید در این عرصه چه کار می خواهید بکنید.

    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: سه شنبه 89/4/15::: ساعت 7:25 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    عنوان رهنمود: انتظارات از نمایندگان محترم ملت ایران
    موضوع: سیاست داخلی ایران
    سال انتشار (میلادی): 2010
    منبع: بیانات امام خامنه ای در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى‌در تاریخ 18/03/1389
    تهیه و تنظیم: وبلاگ امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    مقدمه: در نگاه به مسائل کشور - که در مورد مسئولیت شما، به شکل قانون و قانونگذارى تجلى میکند - بایستى دو خصوصیت «آرمان‌گرائى» و «واقع‌بینى» را در نظر داشت. نگاهتان نگاه آرمان‌گرا باشد. از آرمانها پائین نیائید، کوتاه نیائید. نگاه باید نگاه آرمانى باشد، منتها با توجه به واقعیت. سقفى را معین میکنیم؛ منتها تکلیفى را که براى خودمان یا دولت یا مسئولین معین خواهیم کرد، بایستى با توجه به واقعیتهاى موجود باشد، منتها به طرف آن آرمان، تا هى این توانائى‌ها روزبه‌روز بیشتر شود. واقع‌گرائى به معنائى که در مقابل آرمان‌گرائى است، مطلوب نیست. ملاک این است که ما میخواهیم به آن آرمانها برسیم؛ منتها در کنار این، واقع‌بینى لازم است؛ نباید دچار توهم شد. گاهى ممکن است انسان در تصمیم‌گیرى، در آنچه که باید انجام بگیرد، دچار توهم باشد؛ خوب، این هم غلط است. آرمانها را باید در نظر داشت. پله‌ها را باید مطابق با واقعیتهائى که وجود دارد، یکى پس از دیگرى چید و به سمت آن آرمانها پیش رفت. این یک نکته است.

    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: چهارشنبه 89/4/2::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    عنوان: 8 انتظار از مجلس شورای اسلامی
    موضوع: نظام جمهوری اسلامی ایران
    سال انتشار (میلادی): 2009
    منبع: بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى؛ 03/04/1388 هجری شمسی
    تهیه و تنظیم: وبلاگ امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    متن رهنمود:
    1- مجلس قوه‌ى مفکره‌ى کشور است. فکر در لباس قانون تجلى میکند، بعد در سراسر وجود کشور سریان و جریان پیدا میکند. چیزى که دائم باید در نظر باشد، این است که ببینیم فکر این قوه‌ى مفکره اولاً نسبتش با ارزشهاى اساسى انقلاب چیست - چون این شاخه‌اى روئیده بر بدنه‌ى عظیم و قد کشیده و مستحکم انقلاب است دیگر - ثانیاً نسبتش با جامعه، با مشکلات کشور و با نیازهاى مردم چیست. یک نگاه به مبدأ، یک نگاه به منتها؛ یک نگاه به خاستگاه، یک نگاه به هدف؛ این باید روشن باشد. اگر این شد، آن وقت قوانین، هم اصیل خواهد بود، درست خواهد بود، صحیح خواهد بود، هم کارآمد خواهد بود.

    متن کامل رهنمود

    روح الله تولایی ::: جمعه 88/10/4::: ساعت 1:10 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    اما خطاب دوم من، خطاب به سیاسیون و نامزدها و گردانندگان احزاب و جریانات است. من میخواهم عرض کنم به این حضرات، که امروز یک لحظه‏ى حساس تاریخى براى کشور است؛ نگاه کنید به وضع دنیا، نگاه کنید به وضع خاورمیانه، نگاه کنید به وضع اقتصادى عالم، نگاه کنید به مسائل کشورهاى همسایه‏ى ما مثل عراق، مثل افغانستان، مثل پاکستان. ما در نقطه‏ى حساسى از تاریخ قرار گرفته‏ایم. همه‏ى ما وظیفه داریم که در این مرحله‏ى تاریخى هوشیار باشیم، دقیق باشیم، مواظب باشیم اشتباه نکنیم. (خطبه های نماز جمعه - 1388/03/29)

    ادامه مطلب...

    روح الله تولایی ::: شنبه 88/4/6::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    سه مطلب را خطاب به سه دسته عرض خواهم کرد. یک مطلب خطاب به عموم ملت عزیزمان در هر نقطه‏اى از کشور که هستند، میخواهم عرض بکنم. یک مطلب را خطاب به نخبگان سیاسى، نامزدهاى ریاست جمهورى، فعالان و دست‏اندرکاران قضایاى انتخابات میخواهم عرض بکنم. یک مطلب هم خطاب به سران استکبار، بعضى از دولتهاى غربى و سردمداران رسانه‏هائى که آنها اداره میکنند، خواهم گفت.

    درباره‏ى مطلب اول که خطاب به شما مردم عزیز است، حرف من عبارت است از یک دنیا تجلیل و تعظیم و تشکر. بنده دوست ندارم در سخنرانى‏ها و خطابه‏ها نسبت به مخاطبان خودم با مبالغه حرف بزنم یا تملق آنها را بگویم؛ اما در این قضیه‏ى انتخابات، خطاب به شما مردم عزیز عرض میکنم که هر چه با مبالغه صحبت بکنم، زیاد نیست؛ حتّى اگر بوى تملق هم بدهد، ایرادى ندارد. کار بزرگى کردید. انتخابات 22 خرداد یک نمایش عظیمى بود از احساس مسئولیت ملت ما براى سرنوشت کشور؛ نمایش عظیمى بود از روح مشارکت‏جوى مردم در اداره‏ى کشورشان؛ نمایش عظیمى بود از دلبستگى مردم به نظامشان. حقیقتاً مشابه این حرکتى که در کشور انجام گرفت، من امروز در دنیا و در این دموکراسى‏هاى گوناگون - چه دموکراسى‏هاى ظاهرى و دروغین و چه دموکراسى‏هائى که واقعاً به آراء مردم مراجعه میکنند - نظیرش را سراغ ندارم. در جمهورى اسلامى هم جز در همه‏پرسى سال 58 - فروردین 58 - هیچ نظیرى دیگر براى این انتخاباتى که در جمعه‏ى گذشته شما انجام دادید، وجود ندارد؛ مشارکت حدود 85 درصد؛ چهل میلیون تقریباً جمعیت. انسان دست مبارک ولى‏عصر را پشت سر حوادثى با این عظمت مى‏بیند. این نشانه‏ى توجه خداست. لازم میدانم از اعماق دل نسبت به شما مردم عزیز در سراسر کشور ابراز ادب و ابراز تواضع کنم که واقعاً جا دارد. (خطبه های نماز جمعه - 1388/03/29)

    ادامه مطلب...

    روح الله تولایی ::: چهارشنبه 88/4/3::: ساعت 9:41 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    بم باید به توفیق الهى، به همت مسؤولان و با همین برنامه‏ریزى‏یى که عرض کردیم - که برنامه‏ریزىِ خوب و قابل قبول و به نظر ما جامع‏الاطراف است - در مدت زمانى که برادران مسؤول ذکر کرده‏اند، ان‏شاءاللَّه به صورت یک شهرِ با استحکام و زیبا ساخته شود.
    براى کسى که به بم مى‏آید و مى‏رود، آنچه مهم است، روح کرامت و تلاش در میان مردم بم است. هر چه مى‏توانید، این روحیه را تقویت کنید. شما مردمِ با کرامت و صابرى هستید. اسم «دارالصابرین»ى که امروز من چند بار شنیدم و در برخى از نوشته‏هاى مقابلِ خودم مى‏بینم، خیلى مناسب است. حقیقتاً در مصیبت به این بزرگى، شما صبر و استقامت کردید.

    داغ داریم نه داغی که بر آن اخم کنیم
    مرگمان باد که شکواییه از زخم کنیم

    مرد آن است که از نسل سیاوش باشد
    "عاشقی شیوه‌ی مردان بلا کش باشد"

    ادامه شعر...

    روح الله تولایی ::: یکشنبه 87/10/8::: ساعت 12:11 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    ما فرق مى‏گذاریم بین آن کسانى و دولتهائى که از روى عناد با جمهورى اسلامى، مى‏خواهند ملت ایران این امتیاز را نداشته باشد - مثل امریکا، که صریحاً مى‏گوید ما با این‏که ملت ایران از این امتیاز برخوردار باشد مخالفیم - با آن کسانى که نه، مى‏گویند بنشینیم با ایران درباره‏ى مسائل گوناگون - ازجمله درباره‏ى مسئله‏ى هسته‏اى - مذاکره کنیم تا اگر نگرانى‏اى وجود دارد، راهى براى رفع این نگرانى پیدا کنیم.

    حرفى نیست؛ ما قبول کردیم با دولتهاى اروپایى مذاکره کنیم. قبلاً براى ما مذاکره‏ى با آنها هم خیلى مطلوب نبود؛ اما دیدیم اینها به ملت ایران احترام میگذارند، تجلیل مى‏کنند، تصریح مى‏کنند به اینکه ما حق ملت ایران را قبول داریم و از آن خطوط قرمزى که در نظر ملت ایران و مسئولین کشور هست، اسمى نمى‏آورند و اشاره‏اى نمیکنند؛ گفتیم خیلى خوب؛ مسئولین قبول کردند و مذاکره مى‏کنند.

     ادامه مطلب...

    روح الله تولایی ::: شنبه 87/5/5::: ساعت 8:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    امروز مسئولیت بزرگى بر دوش ملت ایران است و هرگز مثل امروز ملت ما بر سرنوشت خود حاکم نبوده. در طول سالهاى متمادى و دورانهاى گوناگون تاریخ، آن کسانى که با تاریخ این کشور آشنا هستند، این را تصدیق میکنند. ملت همیشه وسیله‏اى بوده است در اختیار حکمرانان؛ بستگى به این داشته که آن حکمران، صاحب حکمت، درایت، اراده‏ى قوى باشد یا نباشد؛ و این اراده به کدام سو منعطف و متوجه شود. ملت از خود ابتکارى براى هدایت کشور نداشت. این همه استعداد متراکمى که در این ملت وجود داشته است و آنچه در تاریخ براى ما باقى مانده، تراوشهائى است که از یک ذخیره‏ى عظیم زیرزمینى به قدر همت حکمرانان خود را بروز میداده... این دوره یک فصل جدیدى است در تاریخ ملت ایران.

    امروز بعد از پیروزى انقلاب اسلامى و در دوران نظام جمهورى اسلامى، تفاوت جوهرى و اصلى در همین است. تفاوت در این است که نظامهاى حاکمیت فردى به نظام اراده‏ى ملى؛ اراده‏ى جمع تبدیل شده و اساس تفاوت در این است. و بحمداللَّه این اراده‏ى جمعى با هدایت اسلام و با اشاره‏ى دین و آیات الهى پیش میرود و برنامه‏ریزى میکند؛ این را باید مغتنم بشمارید. امروز هر آنچه در گنجینه‏ى تمام‏نشدنىِ استعداد ملت ایران ذخیره وجود دارد، میتواند در خدمت پیشرفت سریع این کشور قرار بگیرد.

     ادامه مطلب...

    روح الله تولایی ::: شنبه 87/3/4::: ساعت 5:11 عصر
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

       1   2   3      >
    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    سیاست داخلی ایران - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<