سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل ! محبوب ترین چیزی که بندگان، پس از اقرار به خدا و اولیایش ، به درگاهش پیش می آورند، خویشتنداری، تحمّل و شکیبایی است . [امام علی علیه السلام ـ به کمیل بن زیاد ـ]
انسجام اسلامی - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • انسجام اسلامى یعنى کشورهاى مسلمان قدر امت بزرگ اسلامى را بدانند. ما از تکه تکه شدن سودى نمی بریم. ما از دشمنى با یکدیگر سودى نمیبریم. ما از تشدید اختلافات قومى، فرقه‏اى، شیعه و سنى، عرب و عجم سودى نمیبریم. امت اسلامى یک مجموعه‏ى عظیم است با امکانات بسیار، با سرمایه‏هاى بسیار؛ اما دنیاى غرب ما را تکه‏پاره کرده است، ما را در مقابل هم قرار داده است. قومیتهاى ما را سلاحى براى برخورد با برادران مسلمان قرار داده است و ما هم نادانسته و جاهلانه، این توطئه و این ترفند را پذیرفتیم و در این دام قرار گرفتیم. باید به خود بیائیم.

    ما تعارف نکردیم که گفتیم امسال، سال انسجام اسلامى است. مى‏بینیم توطئه‏هاى دنیاى اسلام را؛ مى‏بینیم تلاشهائى را که انجام میگیرد؛ پولهائى را که خرج میشود براى اینکه بین برادران جدائى بیندازند، نیروهاى ما را علیه هم به کار بیندازند، نگذارند پیش برویم. ما خیلى عقب‏ماندگى داریم. دنیاى اسلام خیلى عقب‏ماندگى دارد. در میدان علم و فناورى باید جلو برویم؛ بالاتر از آن، در میدان تهذیب نفس، پرداختن به خود، باید حرکت کنیم؛ باید جلو برویم.

     

    این چیزى که به عنوان دمکراسى، امروز غربیها پیشنهاد میکنند، در حقیقت حکومت مردمى نیست. حکومت مردمى را اسلام آورد. در اسلام رابطه‏ى مسئولان کشور و مدیران جامعه با آحاد مردم، رابطه‏ى ایمان است، رابطه‏ى محبت است، رابطه‏ى همکارى صمیمانه است، رابطه‏ى رضایتمندىِ حقیقى است. این نسخه، امروز در اختیار ماست. هر وقت به این نسخه‏ها در هر مقدارى عمل کردیم، کامیابى و موفقیت را به رأى‏العین مشاهده کردیم. امروز دنیاى اسلام مجروح است. دل انسان براى ملت فلسطین میسوزد. دل انسان براى ملت عراق میسوزد. دل انسان براى رنجهاى ملت افغانستان میسوزد. اینها زیر فشارند؛ زیر فشار دشمنان اصل امت اسلامى.

    آن کسانى که امروز در مسئله‏ى فلسطین، فلسطینیان را زیر فشار میگذارند؛ در عراق، ملت عراق را لگدمال مى‏کنند، آنهائى هستند که با خصوصِ ملت عراق یا خصوصِ ملت فلسطین، دشمنىِ خاصى ندارند؛ آنها با امت اسلامى مخالفند. هر جاى دیگر هم دستشان برسد، همین رفتار را انجام میدهند. برایشان سنى، شیعه، عرب، عجم تفاوتى نمیکند. قدرت‏طلبى، این است. مستِ قدرت بودن و جز هدفهاى مادى و شهوانى و خواسته‏هاى کمپانیهاى پولساز را ندیدن، نتیجه‏اش براى بشریت همین است. امت اسلامى باید بیدار بشود.

     

    شخص شخیص نبى مکرم اسلام (صلّى‏اللَّه علیه و اله و سلّم)، یک نقطه‏ى اصلى و محورى براى اتحاد همه‏ى گروههاى اسلامى است. دلهاى همه لبالب از محبت پیغمبر است. همه‏ى آحاد امت اسلامى، عاشق و دلباخته‏ى این بنده‏ى برگزیده‏ى خدا و این انسان والاى سراسر تاریخند؛ این را وسیله‏ى وحدت و محور اتحاد امت اسلامى قرار بدهند و امت اسلام به هم نزدیک بشوند.

     



    روح الله تولایی ::: چهارشنبه 86/5/24::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    انسجام اسلامی - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<