سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست داشتن چیزی، [نسبت به کاستی های آن] کور و کَرَت می سازد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کشف حجاب - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • زن غربى با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودى خانواده بود. اینجور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیتهاى اجتماعى پیشرفت کند؛ همه‏ى اینها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامى این را تجربه کردیم. برداشتن حجاب، مقدمه‏اى براى برداشتن عفت بود؛ براى برداشتن حیا در جامعه‏ى اسلامى بود؛ براى سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوى و نیرومند جنسى بود؛ براى اینکه از همه‏ى کارهاى دیگر بمانند؛ و یک مدتى هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت. زنهاى مسلمان ما با وجود سختگیریها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند؛ بعد از رفتن رضاخان به نحوى، در زمان خود او به نحوى، در طول دوران بقیه‏ى طاغوت هم به نحوى. لذا در همان دیماه 1356، روز هفدهم دیماه در مشهد، یک اجتماع عظیمى، تظاهراتى از زنان مسلمان با شعار «حفظ حجاب» راه افتاد. ما آنوقت در تبعید بودیم؛ خبر آن را شنیدیم که زنان مؤمن و مسلمان و شجاع یک چنین حرکتى را به راه انداختند. این، گوشه‏اى از فجایع رژیم طاغوت بود؛ نابود کردن آرمانهاى دینى، ارزشهاى اخلاقى، پیشرفتهاى اقتصادى، عزت بین‏المللى و خلاصه بر باد دادن سرمایه‏هاى یک ملت جزو کارهائى بود که آن رژیم طاغوت و سیاهکار انجام داد.

     

    ملت ایران بموقع بیدار شدند و پاسخ گفتند به نداى رهبر عظیم‏الشأن خودشان و وارد میدان شدند. نوزده دى یک چنین مقطع تاریخىِ حساسى است؛ اینها را باید زنده نگه داشت. تلاش شده است و میشود براى اینکه احساسات مردم و این مقاطع حساس از یادها برود.

    مردم قم نشان دادند که وفادارند و پایبندند. در طول این زمانها، کسانى هم پیدا شدند که به تعبیر قرآن، «فمن نکث فإنّما ینکث على نفسه»؛ این بیعت را با انقلاب و با اسلام و با امام شکستند، اما این شکستن بیعت به زیان خودشان بود: «نکث على نفسه». بعضیها وفادارى نشان دادند؛ «و من أوفى بما عاهد علیه اللَّه فسیؤتیه اجراً عظیما»؛ پایبندى نشان دادند؛ وفادارى نشان دادند، که این اکثریت عظیم ملت ما بودند؛ ایستادند پاى حرفشان و خداى متعال اجر عظیم را به آنها داد؛ پیروزى در جنگ را داد؛ پیروزى در همه‏ى میدانها در مقابل ابرقدرتها را داد؛ رشد ملى و پیشرفت گوناگون در عرصه‏هاى مختلف را به این ملت داد.

    ملت ایران به سمت آرمانهاى خود حرکت کرد، گامهاى بلندى هم برداشت. امروز هم حرکت میکند، امروز هم گامهاى بلندى دارد. این یک مطلب راجع به مسائل نوزده دى.

     



    روح الله تولایی ::: پنج شنبه 86/11/4::: ساعت 12:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    کشف حجاب - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<