سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بنده را نسزد که به دو خصلت اطمینان کند : تندرستى و توانگرى . چه آنگاه که او را تندرست بینى ناگهان بیمار گردد و آنگاه که توانگرش بینى ناگهان درویش شود . [نهج البلاغه]
رفتار مودب اسلامی از مهمترین وظایف حجاج ایرانی است - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • به اقتضاى نیازهاى زمانه و امت اسلامى، مجموعه‌ى کاروان بزرگ حج ایرانى - که بحمداللَّه مایه‌ى افتخار جمهورى اسلامى است - کارهائى را که پاسخِ به این نیازهاست، انجام بدهد. هر سال ببینیم نیاز چیست. احساس میکند انسان که در این دوران، در همین چند سال و از جمله امسال، لااقل یکى از نیازهاى مهم، همین نیاز اتحاد اسلامى است؛ وحدت بین فرقه‌هاى اسلامى است. ببینید دشمنان اسلام چه میکنند؛ دشمنان امت اسلامى براى شقه شقه کردن و شکاف ایجاد کردن چه میکنند، چه قدر خرج میکنند براى اینکه اینها را در مقابل هم قرار بدهند. یکى از اهداف مسلم این حوادث خونینى که نمونه‌اش را شما دیروز در عراق شنیدید و نمونه‌هاى فراوان آن، در پاکستان و در نقاط دیگر اتفاق مى‌افتد، این است که جمع مسلمانى به صورت ترور کور نابود میشوند، از بین میروند، یا مجروح و مقطوع العضو میشوند. بخش مهمى از این کار، مربوط به همین ایجاد اختلاف بین شیعه و سنى است. (دیدار کارگزاران حج - 4/8/1388)


     در کشور عراق، قرنهاى متمادى هم شیعیان بودند، هم سنى‌ها و اینها با همدیگر زندگى کرده‌اند. همان کتابها، همان عقاید که امروز هست، آن روز هم بود، غلیظتر هم شاید بود. این حوادثِ اینجورى در طول چندین قرن سابقه نداشت؛ این جور علیه یکدیگر اقدام کنند، این جور به جان یکدیگر بیفتند. اینها کِى‌اند؟ یا این حوادث خونینى که در بعضى از نقاط کشور ما گاهى در طول زمان و این اواخر اتفاق افتاد، یا این کارها در پاکستان اتفاق میفتد؛ شیعه علیه سنى، سنى علیه شیعه. اینها شیعه و سنى نیستند. آن کسانى که این اقدامها را میکنند، یا مستقیماً یا غیر مستقیم عوامل بیگانه‌اند؛ عوامل بیگانه‌اند؛ دستهاى بیگانه است. اینى که براى حاجى شیعى، حاجىِ ایرانى در کنار بقیع، در مسجدالحرام، در مسجدالنبى، یک عده آدمهائى که معلوم نیست مال کجایند، از کجایند، ظاهر میشوند و به مقدسات اهانت میکنند و بعضاً حتّى به نوامیس اینها تعرض و جسارت میکنند، اینها کى‌اند؟ این را باید همه بیدار باشند، همه باید هوشیار باشند. دولتها وظیفه دارند؛ دولت سعودى وظیفه دارد؛ نگذارد که زائر خانه‌ى خدا، حاج بیت‌اللَّه‌الحرام، زائر مرقد مقدس پیامبر و ائمه (علیهم‌السّلام) مورد تعرض قرار بگیرد؛ یک نفر بیاید حرکتى یا علیه زائر یا علیه روحانىِ شیعى یا علیه چه و چه انجام بدهد و آن مأمور سعودى هم بایستد تماشا کند یا احیاناً به نفع او وارد ماجرا بشود. اینها درست نیست؛ اینها درست ضد وحدت است؛ این همان چیزى است که آمریکا میخواهد؛ این همان چیزى است که سرویسهاى جاسوسى بیگانه میخواهند. نمیتواند مجموعه‌ى حجاج بیت‌اللَّه‌الحرام از حوادث دنیاى اسلام غافل بماند.
     امروز کشور عراق، کشور افغانستان، کشور مظلوم فلسطین، بخشى از کشور پاکستان زیر فشار سربازان خارجى، زیر فشار اقدامات مستکبرانه قرار دارد. مگر میتواند دنیاى اسلام اینها را نبیند؟ اینها چیزهائى است که در حج باید به اینها توجه کرد. حج باید مظهر بروز اراده و عزم راسخ امت اسلامى علیه این کارهائى باشد که به وحدت امت آسیب میزند، یا به پیشرفت امت آسیب میزند، یا به پرچم برافراشته‌ى اسلام در میان امت که امروز بحمداللَّه جمهورى اسلامى این پرچم را در دستان قوى خود دارد، میخواهد ضربه‌اى وارد کند. باید در مقابل اینها حساس بود. اینها وظائف است؛ اینها چیزهائى است که برنامه‌ریزى‌هاى ما در اداره‌ى کاروانها، در تبلیغ و در امورى از این قبیل، بایستى ناظر به این چیزها باشد. ما برنامه ریزى فرهنگى‌مان، برنامه ریزى سیاسى‌مان، برنامه‌ریزى مدیریت کاروانهایمان، گزینش‌هایمان و مجموعه‌هاى حجاجمان همه باید تابع این نیازها باشند و این نیازها حاکم باشد.



    روح الله تولایی ::: یکشنبه 88/8/10::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    رفتار مودب اسلامی از مهمترین وظایف حجاج ایرانی است - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<