سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندِ سبحان، شخصِ بی شرمِ گستاخِ بر گناهان را دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
انقلاب مانند هر حرکت اجتماعى عظیمِ ماندگار، احتیاج به سوخت دارد؛ - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • امام از روز اول فرمود: ما مأمور به تکلیفیم، نه به نتیجه؛ این، عین اخلاص است؛ محض اخلاص است؛ فقط براى خداست که ذره‏یى قدرت‏طلبى و جلب حطام مادى در این چنین دلى وجود ندارد. امام به تکلیف خود که مأموریت او بود عمل کرد، خدا هم نتیجه را به او داد: دنیا از صداى امام پُر شد.

     ما آن روزها نه بلد بودیم تبلیغات بکنیم، نه ابزارهاى تبلیغاتى در اختیار انقلاب و نظامِ نوپا بود، با این وصف، وقتى کسى به هر نقطه‏یى از دنیاى اسلام و حتّى بیرون از دنیاى اسلام قدم مى‏گذاشت، نفس امام، نام امام، یاد امام را در آن‏جا زنده مى‏دید؛ خداوند متعال این‏گونه به کلمه‏ى طیبه برکت مى‏دهد و آن را پیش مى‏برد. البته در طول زمان، براى پاک کردن جاى پاى امام و خط امام خیلى تلاش کردند، ولى امروز بعد از بیست‏وهفت سال که از آغاز آن نهضت عظیم و پیروزى انقلاب و تشکیل جمهورى اسلامى گذشته است، شما مى‏بینید که رایحه‏ى خدمتگزارى به مردم با تکیه‏ى بر شعارهاى انقلاب، در سرتاسر کشور، استشمام مى‏شود و بار دیگر شعار خدمتگزارى، شعار پاسخگویى، شعار ساده‏زیستى، شعار عدالت‏طلبى، از شعارهاى رایج است؛ این، برکت انقلاب است. اگرچه هنوز کسانى هستند که مردم را دعوت به تسلیم و ذلت در مقابل دشمنان نابکار مى‏کنند؛ اما مردم راه خودشان را پیدا کرده‏اند.

    انقلاب مانند هر حرکت اجتماعى عظیمِ ماندگار، احتیاج به سوخت دارد؛ این ماشین بدون سوخت متوقف مى‏شود؛ سوختِ فکرى.

     روزبه‏روز با توجه به تحولات جهانى، با توجه به حوادث جدید، سؤال‏ها و ابهام‏هاى تازه‏یى در ادامه‏ى این راه مطرح است. از طرفى، قبل از آن‏که نوبت به عمل برسد، نوبتِ فکر و پردازش تفکر راهنماست و این، خاصِ آشنایان به مبانى اسلام است؛ و بدیهى است که دشمنان، همین نقطه را هم مثل بقیه‏ى نقاط حساس هدف مى‏گیرند.

    بنابراین، فضلاى برجسته‏ى حوزه، نباید گوش‏شان بدهکار تلاش دشمن باشد و باید بدانند که فکر جدید، مفاهیم جدید و راه‏هاى نو، مدد فکرى براى پیشرفت این حرکت است. امروز ما نسبت به اوایل انقلاب درباره‏ى مبانى نظام اسلامى، به برکت تلاش دین‏شناسان و عالمان - چه در دانشگاه، چه در حوزه - روشن‏بینى‏هاى بیشتر و مفاهیم تازه‏ترى را در اختیار داریم، که این پشتیبانى فکرى باید ادامه پیدا کند. امروز چشم دنیا به شماست؛ حالیا! چشم جهانى نگران من و توست.



    روح الله تولایی ::: شنبه 84/10/24::: ساعت 3:59 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    انقلاب مانند هر حرکت اجتماعى عظیمِ ماندگار، احتیاج به سوخت دارد؛ - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<