سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش بردباری است . [امام علی علیه السلام]
کسوت نظامیگری - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • مسئله‏ى کسوت -سپاهیگرى و نظامیگرى - که ما آن را یک امر مقدس به حساب مى‏آوریم - در منطق اسلامى، به کلى با آنچه که در منطق مادى امروز و دیروز دنیا وجود داشته است، متفاوت است. در منطق قدرتمندان مادى، نظامى و نظامیگرى وسیله‏اى است براى اطفاء شعله‏هاى قدرت‏طلبى خود آنها؛ که این شعله اطفاء نمى‏شود و روزبه‏روز هم در دل دنیاطلبان و قدرت‏طلبان و دنیاپرستان مشتعل‏تر مى‏شود. در طول تاریخ، فجایعى که به وسیله‏ى قدرتمندان و صاحبانِ زر و زور به وجود آمده است، غالباً متکى به همان وسیله و ابزارى بوده است که تلقى و برداشت آنها از نظامیگرى در اختیار آنها قرار مى‏داده است. منطق اسلام به کلى با این منطق متفاوت است. در اسلام مسلح شدن، براى دفاع از حقوق ملتها و ضعفا و عدالت، و براى اقامه‏ى حق و عدل به عنوان یک ارزش، به همه توصیه شده است. همه‏ى آحاد امت اسلامى موظفند که خود را براى دفاع از حق و حقیقت، براى دفاع از حقوق خود در مقابل متجاوزان، براى استقرار امنیت و براى حفظ عزت خود آماده کنند. منتها در مجموعه‏ى همه‏ى آحاد ملت براساس تقسیم وظایف، یک عده از انسانهاى مصمم و صاحبان عزم و اراده، مانند پیشقراولان ملت به عنوان حصن و حصار امن و امنیت ملى، این لباس مقدس را بر تن مى‏کنند. نظامیگرى، سپاهیگرى و مسلح بودن در اسلام به این معناست

    .

    جوانى که با این عزم وارد این میدان پُرشرافت و پُرکرامت مى‏شود، از لحظه‏ى اول در میدان عبادت وارد شده است. شما جوانان عزیز امروز خود را آماده مى‏کنید تا اینکه مجموعه‏ى شما یک حصن امنى براى ملت و کشور و ارزشهاى این ملت بزرگ باشد.

    سپاه پاسداران انقلاب اسلامى این امتیاز را دارد که ولادت آن از آغاز براساس ارزشهاى اسلام بود. تداوم این نهاد مقدس، محتاج انسانهایى است که بتوانند در شرایطى که اوضاع و احوالِ آغاز انقلاب و دفاع مقدس هم بر کشور حاکم نیست، خود را با همان ارزشها و هدفهاى عالى تربیت کنند و آماده نگه‏دارند. شما جوانان عزیز ادامه‏دهندگانِ راهِ آن شخصیتهایى هستید که با جهاد آنها، با ایستادگى و مقاومت آنها و با روح ابتکار آنها، کشور از یکى از مهمترین گذرگاههاى تاریخى خود به سلامت گذشت.

    خود را هم از لحاظ فکرى، هم از لحاظ جسمانى و هم از لحاظ آموزش مجهز کنید و ارتباط خود را با خداى متعال تقویت کنید. دلهاى جوان و نورانى شما آماده‏ى ارتباط با خداست. این ارتباط در سخت‏ترین میدانها به شما نیرو مى‏دهد. توکل به خدا، اعتماد به خدا و احساس رابطه‏ى با خداوند متعال، در انسان عزت مى‏آفریند، به او اعتماد به نفس مى‏دهد و به او شجاعت مى‏بخشد. و یک ملت براى گذر کردن از گردنه‏هاى دشوار به اینها نیازمند است. خودتان را از همه‏ى جهات آماده کنید. بگذارید این ملت با احساس وجود جوانان باارزشى در نیروهاى مسلح، طعم امنیت و آسایش روانى را همچنان بچشد و احساس کند که به اذن پروردگار، حصن حصینى ضامن امنیت اوست. دشمنان با مشاهده‏ى آمادگى نیروهاى مسلح، نگاهشان به کشور و ملت، نگاه دیگرى مى‏شود. خیلى از طمعها به خاطر گمانه‏ى ضعف در ملتهاست. ملتها باید احساس ضعف نکنند. شما مظهر قدرت، عزم و اراده‏ى ملت ایرانید.

    از خداوند متعال مسئلت مى‏کنم که شما را موفق کند؛ توفیقات الهى همچنان شامل حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامى باشد و شما بتوانید همیشه در همه‏ى دورانها - چه در دورانى که خطرى این کشور را تهدید بکند یا نکند - شاخصى براى امنیت، آسایش ملت ایران و حفاظت از ارزشهاى انقلاب اسلامى باشید.

     

     



    روح الله تولایی ::: دوشنبه 85/9/6::: ساعت 3:23 عصر
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    کسوت نظامیگری - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<