سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش تا با بردباری همراه نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]
سیاست بین الملل - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • دنیای اسلام باید در مقابل اهانت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی

    واکنش جدی نشان دهد.

    مسئله مسجدالاقصی مسئله ای دینی و مشترک میان همه مسلمانان است. واکنش دنیای اسلام به این حرکت اهانت آمیز باید به گونه ای باشد که موجب پشیمانی رژیم اشغالگر قدس شود زیرا سکوت در این قضیه به هیچ وجه جایز نیست.

    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فتنه تغییر جنگ فلسطینی – صهیونیستی به جنگ فلسطینی – فلسطینی و ابراز تأسف از کشته شدن فلسطینی ها از هرگروه در این درگیریها خاطرنشان کردند: همه، اعم از گروههای فلسطینی و کشورهای اسلامی باید تلاش کنند تا دشمن در توطئه خود موفق نشود و آتش جنگ داخلی به سرعت فروکش کند.

    پیروزی حزب الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی، موفقیت حماس در فلسطین و پیشرفتهای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، موارد برجسته از تحقق وعده الهی است که امید و ایستادگی را در مسلمانان روزافزون کرده است.

    ایمان واحد عامل اساسی در اتحاد و همبستگی مسلمانان بوده است و ما باید به تکلیف اسلامی خود و آنچه برای بیداری اسلامی لازم باشد عمل کنیم.

    رهبر انقلاب اسلامی روحیه استقامت و نشاط انقلابی را در مردم ایران، به ویژه جوانان، در مقایسه با سالهای قبل، بیشتر و بسیار روزافزون دانستند و تأکید کردند: جهانیان در بیست و دوم بهمن امسال نیز روحیه قوی و نشاط انقلابی بسیار بالای مردم ایران را خواهند دید.

     



    روح الله تولایی ::: پنج شنبه 85/11/19::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    أیام شهر رمضان المبارک تنقضی واحداً بعد آخر. و بمرور هذه الأیام ترتوی القلوب والأرواح من ما أودعه ربّ العالمین فی هذه اللیالی و الأیام من برکة و رحمة.

    الأمّة الإسلامیة فی هذا الشهر تستشعر تجدیداً فی الرّوح وتصعیداً فی المعنویات و ارتفاعاً فی القدرة على مواجهة التحدیات. أسأل اللَّه سبحانه و تعالى أن یغدق فی هذا الشهر الکریم بخیراته و برکاته علیکم جمیعاً یا أهلنا من أبناء الأمّة الإسلامیة فی کلّ مکان.

    أیّها الإخوة والاخوات! إنّ الأمّة الإسلامیة تعیش الآن فی برهة حسّاسة و متمیّزة. برهة تتوافر فیها إمکانات تحقیق تطورات و انتصارات کبرى. و کذلک إمکان أخطار و حوادث جثمیة. بعد الانتصار الهائل العظیم لحزب اللَّه فی لبنان و ما جرّه على استراتیجیة السیاسة الأمریکیة فی الشرق الأوسط من زلزال مدمّر هرع شیاطین الاستکبار لمعالجة هزیمتهم و ترمیم اندحارهم. و قبل ذلک کان انتصار حکومة حماس فی فلسطین ضربة موجعة للعدوّ الصهیونی و للسّیاسة الأمریکیة، و کان انتصاراً کبیراً للشّعوب المسلمة فی المنطقة. و قبل هذا و ذاک شهدت الساحة العراقیة أیضاً تدوین الدستور و انعقاد المجلس و غیرها من الظواهر المتوالیة الّتی أدّت الى قیام حکومة مستقلة موحّدة فی العراق. و کانت کلّ منها دلیلاً على فشل المخطط الامریکی فی قضیة العراق و تبدد ما بذلته من نفقات مالیة و إنسانیة باهظة.

    الکامل

    روح الله تولایی ::: چهارشنبه 85/7/26::: ساعت 9:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    این اظهارنظرى که از یک شخصیتِ روحانى مسیحى درباره‏ى اسلام با یک میلیارد و نیم انسانِ متدینِ به اسلام و با میلیونها کتابِ نوشته‏شده‏ى درباره‏ى اسلام، صادر شد، از دو جنبه قابل توجه است:

    جنبه‏ى اول که بیشتر هم امروز در دنیاى اسلام و در این چند روز به آن توجه شده، مسأله‏ى تهمتى است که به اسلام متوجه شده است و این ایراد و این تهمت، ظلم به اسلام و بى‏انصافى درباره‏ى اسلام است. اسلام را متهم کردن به اینکه از عقلانیت جداست و نسبت به عقل بى‏اعتناست، همان‏قدر ظالمانه است که انکارِ یک امر بدیهى؛ انکار منافع خورشید یا انکار نور خورشید. در کدام کتاب آسمانى این همه مخاطبان امر شده‏اند به تفکر، به تعقل؛ «لعلّکم تتفکّرون»، «لعلّکم تعقلون»؛ به تدبر در آیات تکوینى الهى. در کدام کتاب آسمانى در اولین خطاب به علم، به قلم، به تعلیم، توجه شده و اهمیت داده شده است. و امروز اگر دنیاى غرب در کار علم و پیشرفت علمى موفقیتى دارد، کدام مورخ و مطلعِ باانصافى است که تصدیق نکند که این را از دنیاى اسلام گرفته است. قرون وسطى‏ که قرون تاریکى و ظلمت و سیاهى دنیاى غرب و اروپا بود، دوران شکوفایى علم و تعقل و اندیشه و فلسفه و ابن‏سیناها و فارابى‏ها و افرادى این‏چنین، در دنیاى اسلام است.

    جنبه‏ى دوم قضیه، به نظر من از جنبه‏ى اول مهمتر است و آن، سیاستهاى پشت‏پرده‏ى اینگونه بیانات است، که مسأله را براى ما روشن مى‏کند. مسأله‏ى بحران‏آفرینى مذهبى در دنیا، قرار دادن اصحاب ادیان مختلف و مذاهب مختلف در مقابل هم، جلوگیرى از همکارى ملتهایى که داراى عقاید مختلفند، ایجاد جنگ، ایجاد درگیرى و ایجاد بحران، که این خواست قدرتهایى است که ادامه‏ى حیاتشان منوط به بحران‏آفرینى است؛ باید بحران‏آفرینى کنند تا بتوانند مقاصد خبیث خودشان را در میان جامعه‏ى بین‏المللى دنبال بکنند. من از این نگرانم که پشت سر این بیانات، بدبینى مسلمانان و مسیحیان نسبت به یکدیگر، کینه‏ورزى ملتهاى مسیحى و مسلمان با یکدیگر، زشت کردن چهره‏ى مسلمین - بخصوص در کشورهایى که در آنجا در اقلیتند؛ مثل کشورهاى اروپایى و امریکا - ایجاد بهانه‏هایى براى سرکوب جوامع مسلمان در این کشورها با اتهام واهى تروریست و امثال اینها فراهم شود. آنچه که پشت سرِ این قضیه هست، این‏جور سیاستهاست؛ این را باید توجه داشت. و گمان مى‏کنم خود پاپ هم در این زمینه فریب خورده و توجه نکرده که پشت سر این حرف چیست و آن کسانى که وادار مى‏کنند؛ زمینه‏سازى مى‏کنند براى بیان این حرفها، چه مقاصدى دارند.



    روح الله تولایی ::: پنج شنبه 85/6/30::: ساعت 9:18 صبح
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    بسم الله الرحمن الرحیم

    فاجعه سهمگین قانا دلهای ما را لبریز از درد و اندوه کرده و ما و دیگر ملتهای مسلمان و همه آزادگان جهان را سوگوار و خشمگین ساخته است.

    آن کودکان معصوم , آن تن های ضعیف و رنجور , آن دلهای وحشت زده و کوچک به چه گناهی کشته شدند؟ , دل آتش گرفته مادران و پدران آنان چرا باید به دست صهیونیستهای خونخوار و حامیان مست و مغرور امریکایی این چنین کباب می‌شد , بیست روز بمباران بی وقفه لبنان , بیست روز جنایت در حجم انبوه , ویرانسازی یک کشور و قتل عام غیرنظامیان در آن و فاجعه‌ای همچون کشتار قانا از کدام پشتوانه منطق و استدلا‌ل برخوردار است که دنیای مدعی تمدن و سازمان ملل و دولتها و سازمانهای مدعی حقوق بشر اینگونه در برابر آن خونسرد و بی تفاوتند.

    دنیای اسلا‌م تا کی باید وجود سراپا فتنه و شر رژیم صهیونیستی را تحمل کند, دولتهای اسلا‌می تا کی باید دست امریکای جنگ افروز و مستکبر را در این منطقه حساس بازبگذارند.

    آنچه در لبنان اتفاق افتاد , حقوق بشر امریکایی را برای همه معنا کرد و خاورمیانه‌ای را که دولت امریکا در پی آن است نشان داد.

    امروز برای همه روشن شده است که تهاجم به لبنان نقشه‌ای از پیش طراحی شده و اقدامی امریکایی , صهیونیستی به عنوان گامی اساسی در راه تسلط بر خاورمیانه و جهان اسلا‌م بوده است.

    بوش و همکاران امریکایی وی به همان اندازه در فجایع لبنان گنهکارند که سران خبیث و رو سیاه رژیم صهیونیستی و سکوت سازمان ملل و بیشتر دولتهای غربی و حمایت برخی از دولتها همچون دولت بدسابقه و بدنام انگلیس آنان را نیز به اندازه‌های مختلف در قضاوت امروز و فردای بشریت و در مواخذه و عقوبت عظیم الهی مسئول و شریک جرم می سازد.

    امروز ملتهای مسلمان بیش از همیشه از امریکا متنفر و بر آن خشمگینند.

    دولتهای آنان نیز حتی آنها که ملا‌حظات سیاسی موجب محدودیت آنها است , از این همه تعدی وقاحت آمیز و مستکبرانه بیزار و بر آن معترضند.

    رژیم امریکا با حمایتش از جنایتها و جنایتکاران صهیونیست و با تجاوز آشکارش به حقوق ملتهای مسلمان باید منتظر سیلی سخت و مشت کوبنده امت اسلا‌می باشد.

    ایستادگی ملت لبنان و مجاهدت قهرمانانه حزب الله و اقتدار برخاسته از ایمان و صبر و توکل آنان نماد دیگری از بیداری دنیای اسلا‌می و عزم راسخ آن در برابر دشمنی ها و کین توزی ها است.

    مشت پولا‌دین جوانان مومن و شجاع و مظلوم لبنانی اکنون بر چهره زشت متجاوزان فرود آمده و شیشه غرور مستانه آنان را شکسته است.

    سیاست راهبردی امریکا ایجاد ناامنی و بحران و جنگ در این منطقه است.

    بدانند که هرچه ناامنی را گسترش دهند ملتها را بر خود خشمگین تر و دنیا را برای خود ناامن تر خواهند کرد.

    رفتار و خوی تجاوزگرانه امریکا و اسرائیل , روح مقاومت را بیش از پیش در دنیای اسلا‌م زنده خواهد کرد و ارزش جهاد را برای انان نمایانتر خواهد ساخت.

    دنیای اسلا‌م و جوانان مسلمان در همه کشورهای اسلا‌می بدانند که راه مقابله با گرک وحشی صهیونیزم و تجاوزگری شیطان بزرگ جز مقاومت فداکارانه نیست.

    تسلیم و انقیاد در برابر دولتمردان ماجراجو و فتنه گر امریکا بر طمع و جسارت انان می افزاید و کار را بر ملتها سخت تر می کند.

    اگر لبنان تسلیم تجاوز اسرائیل و امریکا می شد و اگر جوانان مجاهد حزب‌الله و مردم مظلوم جنوب رنج این دفاع مقدس را به جان نمی خریدند , محنتی بلند مدت و ذلتی روز افزون همه ملت لبنان را تهدید می کرد و ادامه این روند تهاجمی تمام این منطقه را در بر می گرفت.

    امروز حزب الله خط مقدم دفاع از امت اسلا‌می و همه ملتهای این منطقه است.

    برای دشمن صهیونیستی دین و آئین و مسجد و کلیسا و شیعه و سنی فرق نمی‌کند , رژیمی است نژادپرست و متجاوز و سفاک , اگر مانعی در راه خود نبیند , از هیچ جنایتی به هر گروه و هر ملت روگردان نیست.

    ملتهای منطقه و فرقه های اسلا‌می و پیروان دینهای مختلف در لبنان و در همه کشورهای اسلا‌می باید دست اتحاد به یکدیگر دهند و نگذارند , تفرقه آنان موجب قوت دشمن شود.

    ایران اسلا‌می مقاومت در برابر زوگویی ها و تجاوزگری های امریکا و شرارت های رژیم صهیونیستی را وظیفه خود می‌داند و در کنار همه ملتهای مظلوم به ویژه مردم عزیز لبنان و ملت مبارز فلسطین خواهد ایستاد.

    امریکا که با حمایت صریح خود از کشتار غیرنظامیان لبنانی و مخالفت صریح با آتش بس در لبنان و کمک تسلیحاتی مالی و سیاسی به متجاوزان صهیونیست عملا مجرم صحنه این فجایع بزرگ است , اکنون درصدد آن است که با تحمیل شرایط خود بر ملت و دولت لبنان ظلمی مضاعف را بر آنان وارد آورد.

    بی شک آن ملت مقاوم و آن مجاهدان شجاع زیر بار چنین ظلمی نخواهند رفت و جز بر اساس مصالح خود تصمیمی نخواهند گرفت.

    اینجانب مصائب وارد امده بر ملت لبنان به ویژه فاجعه بزرگ قانا را به آن ملت عزیز و به مجاهدان نستوه و به برجستگان و مسئولا‌ن سیاسی آن کشور تسلیت می گویم و همدردی ملت بزرگ ایران را با آنان اعلا‌م می کنم.

    سلا‌م بر ملت لبنان , سلا‌م بر حزب الله پیروز و سلا‌م بر رهبر دلا‌ور و مومن عربی سید حسن نصرالله.

    قال الله تعالی : فاصبر ان وعدالله حق و لایستخفنک الذین لایوقنون.

    سید علی خامنه‌ای
    دهم مرداد 1385


    روح الله تولایی ::: چهارشنبه 85/5/11::: ساعت 11:2 عصر
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    مسلمانان لبنان و نیروهاى مؤمن در آن کشور، ثابت کردند که اراده‏ى انسان و ایمان مؤمن، بر هر گونه سلاح و تجهیزاتى تفوّق دارد. همین جوانان و مؤمنین بودند که توانستند تجاوز چند سال قبل اسرائیل را که تا نزدیک بیروت پیش آمده بود، متوقف کنند و دشمن را به عقب‏نشینى مجبور نمایند. همان جوانان مؤمن در لبنان بودند که امریکاییها و فرانسویها را که نیروى نظامى وارد لبنان کرده بودند، با حال خفت و خوارى، وادار به عقب‏نشینى از لبنان کردند. این کار، نه به‏خاطر آن که اینها تجهیزات زیادى داشتند - این جوانان دستشان از مادّیات خالى است و تهى‏دستند - بلکه به‏خاطر ایمان آنهاست. این ایمان، آن‏چنان قوّت و قدرتى به انسان مى‏بخشد که یک جمع مستضعف مظلوم محدود که از همه طرف - یعنى از جانب صهیونیستها و مارونیهاى وابسته و دیگران - در زیر فشار دشمنان قرار گرفتند، توانستند امریکا و فرانسه و صهیونیستها را به عقب‏نشینى وادار کنند.

    امروز هم، همین ایمان در لبنان و در میان جوانان آن کشور وجود دارد و خوب است که قدرتهاى اروپایى و امریکایى که نسبت به لبنان خط و نشان مى‏کشند، وجود قدرت جوانان مؤمن در لبنان را فراموش نکنند. ما مطمئنیم که با این روح ایمان و اخلاص، دنیاى اسلام خواهد توانست بار دیگر عزت از دست رفته‏ى خود را به‏دست آورد.

    امیدواریم که خداوند متعال، به همه‏ى مؤمنین و مبارزان فى‏سبیل‏اللَّه و مجاهدان مقاوم در همه جاى جهان، توفیق دهد و آنها را حفظ کند و فضل و لطف و رحمت خودش را نیز، بر شما ملت عزیز و مؤمن نازل فرماید.



    روح الله تولایی ::: سه شنبه 85/5/3::: ساعت 6:0 عصر
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

    عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقاى سیدحسن نصراللَّه (دام‏بقائه‏وعزه)

    سلام علیکم بما صبرتم؛ حوادث خونین چند روز اخیر در لبنان که به دست جنایتکار صهیونیستهاى غاصب و خونخوار و پشتیبانى صریح دولت مستکبر و طغیانگر ایالات متحده‏ى امریکا انجام گرفته، این‏جانب و عموم ملت ایران و خدمتگزاران آنان در دولت جمهورى اسلامى را در غمى سنگین و عمیق فرو برده است. این فاجعه‏ى بزرگ بشرى که قربانیانش کودکان و زنان و مردان غیر نظامى‏اند ثابت مى‏کند که حکومت غاصب کشور فلسطین تا چه اندازه در تجاوز به جان و مال و استقلال ملتها، گستاخ و بى‏بهره از کمترین ملاحظه‏ى اخلاقى و تعهدات بین‏المللى است و چگونه از سکوت و سازشکارى برخى دولتهاى عربى براى ادامه‏ى تجاوز بر سرزمینهاى عربى و اسلامى بهره بردارى مى‏کند.

    در این امتحان بزرگ، ملت و دولت لبنان از خود شجاعت و غیرت نشان داده و در مقابل دشمن خبیث و افزون طلب تسلیم نشده‏اند. این موضع در خور ستایش است. نیروهاى فداکار حزب‏اللَّه در این حادثه‏ى بزرگ مانند همیشه در موضع سربازان جان برکف و مدافع از کشور و ملت لبنان، حماسه آفریدند و خدا را از خود خشنود کردند.

    عزیزان من! شرف دنیا و آخرت در این است که در مقابل متجاوزان به جان و مال و دین و استقلال، ایستادگى کنید و ضربات خود را بر آنان وارد کنید تا از تجاوز خود پشیمان شوند. کوچکترین نرمش در برابر صهیونیستها، آنان را گستاخ‏تر و درنده‏تر مى‏کند، این محصول تجربه‏ى پنجاه ساله‏ى همسایگان فلسطین و مردم فلسطین است. به خداوند توکل کنید، از او کمک بخواهید، بر ناملایمات صبر کنید تا پیروزى همراه با سربلندى و شرف را خداوند بر شما ارزانى دارد. امروز شما در خط مقدم دفاع از سرزمینهاى اسلامى در برابر تجاوزگران قرار گرفته‏اید. بر همه‏ى مسلمانان جهان و همه‏ى دولتهاى اسلامى واجب است که از لبنان دفاع و به مدافعان از ملت و دولت آن کمک کنند.

    از خداوند متعال مى‏خواهم که همه‏ى دولتها و ملتهاى مسلمان را با این وظیفه‏ى بزرگ آشنا فرماید. این‏جانب شما و رزمندگان جان بر کف حزب اللَّه و ملت لبنان را متضرعانه دعا مى‏کنم و صبر و پیروزى شما را از خداوند متعال مسألت مى‏نمایم و براى شهداى این واقعه، علو درجات و براى کسان آنان صبر و اجر مى‏طلبم.

    والسّلام علیکم و على جمیع عباد اللَّه الصالحین -

    جمعه سى‏ام ذى‏القعدة 1416 - 31/01/1375

    سید على الحسینى الخامنه‏اى‏



    روح الله تولایی ::: دوشنبه 85/5/2::: ساعت 3:8 عصر
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

                             

    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

    حمله‌ شقاوت‌آمیز صهیونیست‌ها به‌ صفوف‌ نمازگزاران‌ در شهر اشغالی‌ الخلیل‌ که‌ دهها کشته‌ و صدها زخمی‌ برجای‌ نهاد، یکی‌ از آن‌ جنایت‌های‌ نمونه‌ای‌ است‌ که‌ منحصرا دست‌ ظلم‌ و تعصب‌ صهیونیست‌ها مانند آن‌ را همواره‌ پدید آورده‌ و متناسب‌ با شقاوت‌ و: خباثت‌ غصب‌ کنندگان‌ فلسطین‌ است‌. این‌ فاجعه‌ دردناک‌ یادآور کشتارهای‌ دست‌ جمعی‌ دیگر صهیونیست‌ع‌ها در طول‌ دوران‌ اشغال‌ است‌ با این‌ فرق‌ که‌ امروز این‌ جنایت‌ بزرگ‌ در برابر چشم‌ همه‌ مردم‌ دنیا واقع‌ می‌شود. آیا وجدانهای‌ بی‌اعتنا به‌ آنچه‌ در خانه‌ فلسطینیان‌ بر سر آنها می‌آید با این‌ حادثه‌ بیدار خواهند شد؟ آیا مدعیان‌ صلح‌ دروغین‌ با دشمن‌ غاصب‌ پی‌به‌ اشتباه‌ خود خواهند برد؟ آیا مجامع‌ و دولتهای‌ داعیه‌دار حقوق‌ بشر که‌ سالهاست‌ بزرگتر نقض‌ حقوق‌ یک‌ ملت‌ در فلسطین‌ را ندیده‌ گرفته‌اند، این‌ بار به‌ سکوت‌ شرم‌آور خود خاتمه‌ خواهند داد و به‌ گناه‌ خود در گذشته‌ اعتراف‌ خواهند کرد؟ آیا دولت‌ امریکا خواهد پذیرفت‌ که‌ در خون‌ بیگناهان‌ فلسطین‌ شریک‌ است‌ زیرا همواره‌ بی‌قید و شرط از دولت‌ صهیونیستی‌ حمایت‌ کرده‌ است‌ یا اینکه‌ این‌ بار هم‌ همه‌ از کنار این‌ حادثه‌ تکان‌ دهنده‌ خواهند گذشت‌ بی‌آنکه‌ به‌ ابعاد آن‌ توجه‌ کنند و معنای‌ عبرت‌آمیز آن‌ را بفهمند؟ همانطور که‌ از فاجعه‌ بزرگ‌ این‌ دوران‌ در بوسنی‌ و هرزگوین‌ تغافل‌ کرده‌اند؟ اما ملت‌ فلسطین‌ بی‌شک‌ عبرت‌ لازم‌ را از آن‌ خواهد گرفت‌. امروز یک‌ بار دیگر این‌ حقیقت‌ تلخ‌ برای‌ آن‌ ملت‌ مظلوم‌ آشکار شد که‌ در خانه‌ خود مجبور است‌ مبارزه‌ کند تا بتواند در آن‌ زندگی‌ کند. آشکار شد که‌ صهیونیست‌ها علیرغم‌ اظهارات‌ نزاکت‌آمیز بعضی‌ از سرانشان‌ همان‌ وحشی‌های‌ نژادپرست‌ و متعصب‌ پنجاه‌ سال‌ قبلند. و اگر اندک‌ فرصتی‌ یا بهانه‌ای‌ پیدا کنند شقاوت‌آمیزترین‌ ضربات‌ را بر مسلمانان‌ صاحبخانه‌ وارد خواهند کرد. بر دیر باورترین‌ افراد فلسطینی‌ نیز ثابت‌ شد که‌ رژیم‌های‌ استکباری‌ که‌ این‌ همه‌ دم‌ از امنیت‌ صهیونیست‌ها می‌زنند، کمترین‌ اهمیتی‌ به‌ امنیت‌ مسلمانان‌ فلسطینی‌ نمی‌دهند و گرنه‌ ارتش‌ اسرائیل‌ جرأت‌ نمی‌کرد صفوف‌ مقدس‌ نمازگزاران‌ را چنین‌ قتل‌ عام‌ کند. فلسطینی‌ها با مسلح‌ شدن‌ و ضربه‌ زدن‌ به‌ منافع‌ دولت‌ غاصب‌ است‌ که‌ می‌توانند حق‌ حیات‌ و حق‌ زندگانی‌ در خانه‌ خود را بدست‌ آورند. این‌ است‌ عبرت‌ حادثه‌ صبح‌ جمعه‌ الخلیل‌. دولتها و ملتهای‌ مسلمان‌ نیز مسئولیتی‌ بزرگ‌ دارند. کمترین‌ چیزی‌ که‌ دولتهای‌ مسلمان‌ می‌توانند مطالبه‌ کنند تحویل‌ دادن‌ قاتلین‌ و همکارانشان‌ در ارتش‌ صهیونیست‌، به‌ فلسطینیان‌ مسلمان‌ برای‌ اجرای‌ قصاص‌ شرعی‌ و عزل‌ فرماندهان‌ آن‌ ارتش‌ است‌. البته‌ علاج‌ نهایی‌ منحصر بفرد خلع‌ ید از صهیونیست‌های‌ غاصب‌ و تحویل‌ فلسطین‌ به‌ فلسطینیان‌ از هر مذهب‌ و ملت‌ است‌. اینجانب‌ ضمن‌ عرض‌ تسلیت‌ به‌ ملت‌ مظلوم‌ فلسطین‌ بویژه‌ کسان‌ شهداء این‌ حادثه‌ از خداوند متعال‌ غفران‌ درگذشتگان‌ و شفای‌ مجروحان‌ روزه‌دار و اصلاح‌ حال‌ مسلمین‌ و حل‌ عادلانه‌ مسأله‌ فلسطین‌ را مسئلت‌ می‌کنم‌ و از همگان‌ درخواست‌ می‌کنم‌ که‌ این‌ قضیه‌ را با همه‌ توان‌ خود دنبال‌ کنند.

    جمعه‌_ چهاردهم‌ ماه‌ رمضان‌ 1414

    سیدعلی‌ خامنه‌ای

    ای مسلمانان تا کی می خواهید نسبت به فرمان ولی دست روی دست بگذارید؟



    روح الله تولایی ::: دوشنبه 85/4/12::: ساعت 5:10 عصر
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    این کولى‏بازى‏هاى تبلیغاتى که علیه ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى در دنیا، عمدتاً امریکایى‏ها و رسانه‏هاى صهیونیستى و امپراطورى خبرى وابسته‏ى به صهیونیسم، به راه مى‏اندازند، روى چند نقطه دائم تأکید مى‏کنند و دائم یاوه‏گویى‏هاى خودشان را تکرار مى‏کنند، براى اینکه شاید بتوانند جوّ دنیا را علیه نظام جمهورى اسلامى و علیه ملت ایران تحریک کنند.
      آن چند نقطه: اول، این‏که علیه ایران اجماع جهانى است! دوم، این‏که ایران تهدید جهانى است! سوم، این‏که ایران در صدد ساختن بمب و سلاح هسته‏اى است! چهارم، این‏که ایران ناقض حقوق بشر است!
     همه‏ى حرکت تبلیغاتى دشمن بر روى این چند جمله تکیه دارد و همین‏ها را با زبان‏هاى مختلف، با انواع ترفندها، در دنیا تکرار مى‏کنند. البته حقیقت براى ملت ما و براى بسیارى از هوشمندان عالم هم روشن است؛ اما من به طور مختصر جمله‏یى عرض مى‏کنم:
    علیه ایران هیچ اجماعى وجود ندارد. این دروغِ امریکایى‏ها و چند متحد امریکا در دنیاست. در حرکت شجاعانه‏ى فناورى هسته‏اى در ایران، صد و شانزده کشور غیرمتعهد از ایران حمایت کردند؛ سازمان کنفرانس اسلامى از ایران حمایت کرده است؛ دولت‏هاى مستقل، همه از ایران حمایت مى‏کنند. آن کسانى هم که با فشار امریکا و زیر رودربایستى با امریکا گاهى واسطه مى‏شوند که حرف‏هاى آنها را براى ما تکرار کنند، خودشان آهسته به ما مى‏گویند این را امریکایى‏ها از ما خواسته‏اند؛ نظر خود ما این نیست! کشورهاى دنیا، کشورهایى که مى‏خواهند آینده‏ى خودشان را تأمین کنند، همه با انحصار فناورى هسته‏اى در چند کشور دنیا مخالفند. این که هیچ کشورى حق ندارد به فناورى هسته‏اى دست پیدا کند، یعنى تا بیست سال دیگر همه‏ى کشورهاى گوناگون دنیا باید براى تأمین انرژى خودشان دست گدایى به سمت چند کشور غربى و اروپایى دراز کنند و از آنها انرژى بطلبند، براى اینکه بتوانند زندگى خودشان را اداره کنند. چه کسى، کدام کشور، کدام ملت، کدام مسؤول صادق یک کشور حاضر است این را بپذیرد؟! امروز ملت ما در این راه گام جلو گذاشته است و پیشقدم شده است؛ شجاعانه در این راه ایستاده است. ملت‏هاى جهان هیچ‏گونه علیه این کار انگیزه‏اى ندارند، تا اجماعى داشته باشند؛ اجماع بین چند کشور انحصارطلبِ سیاسى است و اجماع اینها ارزشى ندارد. ملت‏ها و کشورهاى دنیا، همه در زبان و در دل، ملت ایران و حرکت نظام جمهورى اسلامى را در این راه تأیید مى‏کنند و آن را مى‏پسندند.
    تبلیغات‏چى‏هاى امریکایى و صهیونیستى مى‏گویند ایران یک تهدید جهانى است! ایران براى هیچ کشورى تهدید نیست؛ همه هم مى‏دانند که واقعیت در مورد ایران این است. ما هیچ همسایه‏اى را تهدید نکرده‏ایم؛ ما با همه‏ى کشورهاى این منطقه روابط دوستانه و برادرانه داریم. روابط کشور ما و دولت‏هاى ما با کشورهاى اروپایى روابط سالم و خوبى است و در آینده که گاز در تأمین انرژى نقش بیشترى پیدا مى‏کند، این روابط با اروپا بهتر هم خواهد شد؛ چون آنها به گاز ما احتیاج دارند. روابط ما با دنیاى عرب، دوستانه و خوب است و مهم‏ترین مسأله‏ى ما در جامعه‏ى عربى، فلسطین است. ما در این مسأله آنچه را که آنها در دلشان هست، بر زبان مى‏آوریم و آن را با صراحت بیان مى‏کنیم. ما در قضیه‏ى فلسطین، یک موضع بسیار شفاف و روشنى داریم که ملت‏هاى عربى این موضع را با همه‏ى وجود دوست دارند و از اینکه ما آن را ابراز مى‏کنیم، احساس عزت مى‏کنند. همه‏ى مسؤولان کشورهاى عربى هم دلهایشان همین را مى‏خواهد؛ اگر چه بر اثر بعضى از ضرورت‏ها شاید نمى‏توانند به این صراحت که ما ابراز مى‏کنیم، بیان کنند. روابط ما با کشورهاى گوناگون این منطقه و آسیا و مناطق دیگرِ جهان، روابط دوستانه است. آنها حق ایران، نقش ایران، تأثیر ایران را مى‏دانند و براى آن اهمیت قائلند. روابط ما با روسیه هم روابط خوبى است. روس‏ها بخوبى مى‏دانند که اگر در ایران یک دولت طرفدار امریکا بر سر کار بود، چه به روز آنها مى‏آمد. ما منافع مشترکى با آنها داریم؛ در آسیاى میانه، در خاورمیانه و در خود این منطقه منافع مشترکى با آنها داریم. ما با دنیا مشکلى نداریم. ما هیچ تهدیدى براى دنیا نیستیم و این را همه‏ى دنیا مى‏دانند. امریکایى‏ها با کولى‏بازىِ تبلیغاتىِ خودشان مى‏خواهند مطلب را بر افکار عمومى دنیا مشتبه کنند. البته نتوانسته‏اند، باز هم نخواهند توانست.
    مطلب بعدى آنها این است که ایران دنبال بمب هسته‏اى است! این، یک حرف نامربوط و غلط و دروغ محض است. ما بمب هسته‏یى لازم نداریم. ما هیچ آماج و هدفى نداریم که بتوانیم بمب هسته‏اى را در آن جا مصرف کنیم. ما به کارگیرى سلاح هسته‏اى را با احکام اسلامى مخالف مى‏دانیم؛ این را صریحاً بیان کرده‏ایم. ما تحمیل هزینه‏ى ساخت سلاح هسته‏اى و نگهدارى آن را بر ملت خودمان یک تحمیل بیجا و بى‏مورد مى‏دانیم. ساخت چنین سلاحى و نگهدارى آن، هزینه‏هاى زیادى دارد و ما به هیچ‏وجه جایز نمى‏دانیم که این هزینه بر مردم تحمیل شود؛ ما احتیاجى نداریم. ما داعیه‏ى تسلط بر دنیا، مثل امریکایى‏ها، نداریم که بخواهیم سلطه‏ى زور بر دنیا داشته باشیم و احتیاج به بمب هسته‏اى داشته باشیم؛ بمب هسته‏اى و قدرت انفجارى ما، ایمان ماست؛ و جوانان و مردم ما که در دشوارترین میدان‏ها با کمال قدرت و با همه‏ى ایمان ایستاده‏اند و باز هم خواهند ایستاد. پشت سر این تبلیغات دروغین و کمربسته‏ى این دروغ‏ها، دستگاه‏هاى سیاسى و تبلیغاتى امریکایى‏ها هستند و صهیونیست‏ها هم همراه آنها و در کنار آنها به امریکایى‏ها کمک مى‏کنند. آنچه که هست، مربوط به آنهاست.
    و در آخر شما از حقوق بشر حرف مى‏زنید! شما از مخالفت با تروریسم حرف مى‏زنید! دولتى که زندان گوانتانامو و زندان ابوغریب و جنایت‏هایى از قبیل جنایت حدیثه و جنایت اخیر کابل، ده‏ها و صدها، در پرونده‏اش هست، حق ندارد راجع به حقوق بشر حرف بزند.


    روح الله تولایی ::: شنبه 85/3/27::: ساعت 2:15 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    شما براى اینکه ایران را تهدید کنید، مى‏گویید ما قادریم کارى کنیم که حرکت انرژى در این منطقه تأمین شود؛ اشتباه مى‏کنید. دست از پا در مورد ایران خطا کنید، حتماً حرکت انرژى در این منطقه به خطر جدى خواهد افتاد؛ این را بدانید. و شما هرگز قادر نیستید امنیت انرژى را در این منطقه تأمین کنید.

    ما شروع کننده‏ى جنگ نیستیم؛ ما با هیچ دولتى سر جنگ نداریم؛ ما آرمان بلندى داریم که همه‏ى نیروى خودمان را مى‏خواهیم صرف کنیم، تا به آن آرمان برسیم و آن، ساختن ایرانى است که خوشبختى مادى و معنوىِ این ملت را تأمین کند و بتواند الگویى باشد براى ملت‏هاى دیگر. (ملت‏هاى دیگر خودشان مى‏دانند؛ خودشان تلاش مى‏کنند.) ما مى‏خواهیم این کشور بزرگ و این ذخایر عظیم انسانى و طبیعى را - که خداى متعال به دست این ملت و به دست مسؤولان سپرده است - در جاى خود، به شکل صحیح خود، به کار بگیریم و این ملت را از زیر بار تحقیرى که در طول چند صد سال نسبت به او انجام گرفته، خارج کنیم. این ملت احساس عزت مى‏کند؛ احساس قدرت مى‏کند، حق هم دارد؛ این ملت، عزت دارد؛ قدرت دارد؛ منتها ما را عقب نگه داشته‏اند؛ هم دستگاه‏هاى استبداد و حکومت‏هاى دیکتاتورى فاسد و هم پشتیبانان خارجى خبیث و بدخواه و بددل آنها.

    امروز ملت ما، ملت آزادى است. ما مى‏خواهیم این راه را با قدرت، با چشم باز، با همبستگى ملى برویم و کارى به کسى نداریم؛ تهدیدى براى کسى نیستیم؛ اما به آرمان‏هاى خودمان پابندیم؛ به منافع ملى‏مان پایبندیم و آن کسى که منافع ما را تهدید کند، تیزى خشم این ملت را خواهد دید.



    روح الله تولایی ::: چهارشنبه 85/3/17::: ساعت 4:43 عصر
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    امام خامنه ای در دیدار آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه ،پیروزی حماس را انتخابات اخیر فلسطین ، یکی از غافلگیریهای شیرین الهی و تحقق وعده خداوند برشمردند و با اشاره به شرایط سالهای گذشته مردم فلسطین و گروههای مبارز افزودند: مردم فلسطین و گروههای مبارز در شرایطی که ظاهراً همه درها به روی آنان بسته بود، دچار یاس و ناامیدی نشدند و به جهاد خود ادامه دادند و در نهایت، شاهد تحقق وعده های الهی یکی پس از دیگری هستیم و بعد از آزادی غزه، پیروزی حماس روی داد که موجب غافلگیری همه شد.
    ایشان این پیروزیها را مرهون مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین دانستند و خاطرنشان کردند: ملت فلسطین نشان داد که ملتی هوشیار، سیاسی و داناست زیرا فلسطینیها در حالی به حماس رای دادند که می دانستند این رای به معنای انتخاب مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
    امام خامنه‌ای با اشاره به سخنان آقای خالد مشعل که از به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، مذاکره نکردن با این رژیم، بازگشت آوارگان فلسطینی و پایتختی بیت المقدس به عنوان اصول و خطوط قرمز حماس نام برد، افزودند: مواضع حماس بسیار اصولی و صحیح است و تنها راه موفقیت ادامه این مسیر و رعایت این خطوط قرمز است.
    رهبر انقلاب اسلامی وظیفه دولتهای اسلامی و ملتهای مسلمان را در خصوص مسئله فلسطین بسیار خطیر ارزیابی و تاکید کردند: باید با برنامه ریزی صحیح ،زمینه ای فراهم شود تا همه مسلمانان بتوانند با کمکهای خود در این مسئله مهم جهان اسلام شریک شوند.
    ایشان، طراحی کمک مالی سالیانه همه مسلمانان را به مسئله فلسطین، از جمله راههای سهیم کردن امت اسلامی در این مسئله دانستند و افزودند: این کمک داوطلبانه ضمن ایجاد ارتباط روحی میان مسلمانان با مسئله فلسطین، تأثیر بزرگی در جهان خواهد گذاشت.
    امام خامنه‌ای همچنین بر لزوم همکاری، همراهی و همدلی همه گروههای فلسطینی برای ادامه مسیر و حل مشکلات مردم فلسطین تأکید کردند.



    روح الله تولایی ::: دوشنبه 84/12/1::: ساعت 4:7 عصر
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    <      1   2   3      >
    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    سیاست بین الملل - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<